Menu

Rada Rodziców
Opłaty za wyżywienie
Druki do pobrania
Moje dziecko idzie do szkoły
Wyprawka szkolna

Instrukcja logowania do e-dziennika
_______________________________________________

MIĘDZYSZKOLNY KONKURS LITERACKI DLA KLAS IV-VI

WOJEWÓDZKI MIĘDZYSZKOLNY KONKURS LITERACKO-PLASTYCZNY POŚWIĘCONY BIBLIOTEKOM SZKOLNYM

Nasi uczniowie w II etapie konkursów LKO
Z dumą zawiadamiamy, że dwójka naszych uczniów zakwalifikowała się do II etapu Konkursu Kuratoryjnego z Ortografii. Jest to pierwsza edycja tego konkursu. W pierwszym (szkolnym) etapie jedenaścioro naszych uczniów zmierzyło się z dyktandem na temat trudnej sztuki kaligrafii. Najlepszymi okazali się: Julita Wojewódzka (klasa 6b) oraz Konrad Kołodczak (5c - tak, piątoklasista!!!). Ponadto dwie uczennice klasy 6b: Paulina Bekiesza i Julita Wojewódzka zakwalifikowały się do etapu okręgowego Polonistycznego Konkursu Kuratoryjnego. Gratulujemy naszym młodym mistrzom języka polskiego, w pierwszej połowie grudnia będziemy kibicować naszym młodym humanistom podczas II etapu konkursów. Powodzenia!
Tekst: T. Szajewski
Dodał:  admin dnia 22 październik 2014 19:55:42 · Drukuj

Wspomnienia 3c ze wsi lubelskiej
17 października odbyliśmy wycieczkę do Muzeum Wsi Lubelskiej, czyli skansenu. Dotarliśmy tam dwoma autobusami miejskimi: osiemnastką i trzydzieści cztery. Rano było pochmurno i ciemno, a do tego tylko 13 stopni! Po dojechaniu nasza pani Ewa Sidor podała nam różne informacje o lnie, bo lekcja w skansenie miała tytuł „Jak to ze lnem było”. Potem kupiła bilety i i stanęliśmy wokół okólnika. Pani pokazała nam tam strzechę, czochraczkę i międlnicę i pozwoliła tego użyć. Wypróbowaliśmy to na lnie. Potem poszliśmy do starej chaty, gdzie stał kołowrotek i było czółenko, nicielnice. To narzędzia do wykonania nici lnianych i materiału lnianego. Na koniec poszliśmy zobaczyć miasteczko, które niedawno zostało w skansenie otwarte. Widzieliśmy jeszcze: młyn, kwiaty, ścieżkę, drzewa, kurę, piwnicę, obory, stodołę, studnię, perebory, pszenicę. Wycieczka była ciekawa, a najbardziej podobało nam się wszystko.
Tekst: Iga Kocik, Gabriela Szalast, Natalia Zielińska
Dodał:  admin dnia 20 październik 2014 20:22:34 · Drukuj

Dzień Edukacji Narodowej

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
najserdeczniejsze życzenia satysfakcji z wykonywanej pracy, wielu radosnych chwil i sukcesów, zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym, wszystkim nauczycielom i pracownikom Szkoły Podstawowej nr 10
składa dyrektor Ewa Momot
Dodał:  admin dnia 14 październik 2014 09:28:26 · Drukuj

Bardzo fajna wycieczka
7 października nasza klasa i klasa 2 c była na wycieczce w Zamościu. Na dworzec PKP dotarliśmy autobusem miejskim. W hali głównej dworca uczyliśmy się odczytywać rozkład jazdy pociągów. Na peronie dowiedzieliśmy się, co oznacza czerwona linia. Oznacza ona to, że nie wolno jej przekraczać ze względów bezpieczeństwa. Podczas jazdy szynobusem mijaliśmy wiele stacji, których nazwy zapisywaliśmy na kartce. Gdy przyjechaliśmy na miejsce, udaliśmy się do ZOO. Tam było wiele fascynujących zwierząt. Były to owady, ptaki, ssaki. Byliśmy także w terrarium, gdzie były akwaria z pięknymi rybami, gabloty z płazami i gadami. Najbardziej podobały mi się żyrafy, a w terrarium tarantule. Z ZOO udaliśmy się na Rynek Starego Miasta. Przechodząc przez Bramę Szczebrzeską widzieliśmy pracujących archeologów. Obiad zjedliśmy w Barze pod nutką. Prawie wszyscy kupowali frytki, a ja zamówiłem sobie pierogi ruskie. Potem udaliśmy się na Rynek Wielki, na którym są piękne ormiańskie kamieniczki i Ratusz, a także najstarsza apteka w Polsce. Na Rynku kupiliśmy pamiątki robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Później poszliśmy na Rynek Solny, na którym kiedyś handlowano solą. Na mapkach zaznaczaliśmy trasę naszej wędrówki i zabytki, które widzieliśmy. W drodze powrotnej pani oglądała nasze pamiątki, a potem czytała nam książkę. Z dworca PKP wróciliśmy autobusem do szkoły. Wycieczka była ciekawa, pouczająca i przede wszystkim bardzo, ale to bardzo fajna.
Tekst: Paweł Frankowski i Paweł Rybicki klasa 3c
Dodał:  admin dnia 13 październik 2014 18:20:51 · Drukuj

Druga lekcja demokracji, czyli wybory przewodniczącego
We wtorek 6 października w czytelni spotkali się gospodarze klas, zarząd samorządu i członkowie komisji wyborczej. Omówiono wybory, a uwagi i wnioski zostaną uwzględnione podczas przyszłorocznego głosowania. Postanowiono też uzupełnić Regulamin samorządu uczniowskiego o zapisy dotyczące zasad wyborów gospodarzy klas.
Następnie odbyły się wybory przewodniczącego zarządu samorządu uczniowskiego. Głosowanie było tajne. Trzy osoby dostały tę samą ilość głosów, więc konieczna była dogrywka. Przewodniczącą samorządu została Zuzanna Witkowska, zdobywając sześć głosów. Zastępcą przewodniczącej - Agata Hawrył (pięć głosów), a rzecznikiem prasowym Maksymilian Seweryn (trzy głosy). Do piątku cały zarząd ma opracować plan pracy samorządu uczniowskiego, który będziemy realizować wszyscy. Liczymy na naszych reprezentantów i rozliczymy ich!
Tekst: Tamara Skowronek, Irena Iwanicka
Dodał:  admin dnia 08 październik 2014 19:23:37 · Drukuj

Lekcja z Małym Księciem
7 października 2014r. klasa VIB odkrywała Podwórko Małego Księcia, powstałe przy Domu Słów. Pani Alina Bąk oprowadzała uczniów po świecie bohatera, którego stworzył Antoine de Saint - Exupéry. Szóstoklasiści poznawali wartości, jakie, na kolejnych planetach, odkrywał Mały Książę. Podczas warsztatów rozmawiali o przyjaźni, przyjaciołach i ich roli w naszym życiu. Każdy uczeń wykonał kartkę dla swojego przyjaciela. Niektóre kartki trafiły do adresata jeszcze tego samego dnia.
Tekst i fot.: E. Kasperek
Dodał:  admin dnia 07 październik 2014 18:44:38 · Drukuj

Zajęcia z bezpiecznej jazdy rowerem
3 października posiadacze karty rowerowej mieli możliwość uczestniczenia w warsztatach rowerowych. Zanim jednak wyruszyli w trasę, prowadzący te zajęcia przedstawiciele Porozumienia Rowerowego dokonali przeglądu pojazdów. Okazało się, że rowery naszych uczniów są nieźle przygotowane do jazdy. Po usunięciu kilku drobnych usterek, piętnastoosobowa kolumna rowerów wyruszyła w trasę po mieście. I tym razem młodzi rowerzyści wrócili zadowoleni i bogatsi w wiedzę niezbędną do bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.
Porozumienie rowerowe
Tekst: R. Karczewska, fot.: A. Wiącek, M. Wolny
Dodał:  admin dnia 07 październik 2014 18:07:26 · Drukuj

Szynobusem do Zamościa
Klasy 2a i 2b pierwszy dzień jesieni powitały wycieczką szynobusem do Zamościa. Po „super podróży”, w Zamościu zwiedzaliśmy Ogród Zoologiczny, gdzie przywitały nas niedźwiedzie brunatne, ptaki drapieżne, zwierzęta Australii oraz drapieżne lwy, tygrys i puma. Ale największą atrakcją w ZOO były żyrafy. Po krótkim spacerze po Zamojskiej Starówce i konsumpcji ciepłego posiłku wróciliśmy „pociągiem” do Lublina, gdzie przy szkole czekali na nas rodzice. Ale było fajnie!
Tekst i fot.: J. Borek, M. Kucharzyk
Dodał:  admin dnia 07 październik 2014 17:54:54 · Drukuj

Uroczystość poświęcona wybuchowi II wojny światowej
1 października 2014 miała miejsce szkolna uroczystość poświęcona wybuchowi II wojny światowej, którą uczniowie klas szóstych przygotowywali już od początku września w czasie zajęć koła historycznego. Przez cały miesiąc wypracowywali nie tylko szczegółowy plan jej przebiegu, ale także z pietyzmem kompletowali i przygotowywali stroje nawiązujące do czasów wojennych oraz sporządzali dekoracje podkreślające charakter planowanego wydarzania. Z nie mniejszą troską zadbali o rekwizyty, do których zaliczały się polowe łóżka potrzebne do inscenizacji szpitala żołnierskiego, zabytkowe hełmy i maski przeciwgazowe, a nawet repliki broni. Najwięcej radości dała jednak młodzieży budowa makiety czołgu, którą konstruowali – przed lekcjami! – z wielkim poświęceniem i godnym podziwu zaangażowaniem...
Dodał:  admin dnia 07 październik 2014 17:26:54         Czytaj więcej · 46 Czytań · Drukuj

Biegi przełajowe dziewcząt
2 i 3 października Szkoła brała udział w biegach przełajowych dziewcząt i chłopców. Zawody odbywały się w wąwozie przy ul. Kleeberga, a łącznie wzięło w nich udział ponad 50 szkół z Lublina. Zawodnicy rywalizowali na dystansie 1100 m w zróżnicowanym terenie.
Tekst i fot.: Sz. Miłkowski
Dodał:  admin dnia 06 październik 2014 18:27:20 · Drukuj

W jakich kolorach widzisz swoją dzielnicę?
Wystawa prac uczniów klas I – III Szkoły Podstawowej nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie, będąca wynikiem warsztatów plastycznych prowadzonych przez Marię Gonchar (Ukraina) we wrześniu 2014.
Artystka Maria Gonchar poprzez warsztaty plastyczne chciała zwrócić uwagę na postrzeganie dzielnicy Kalinowszczyzna przez jej młodych mieszkańców. Interesowało ją w jakich kolorach, formach i kształtach dzieci chciałyby widzieć budynki, które znają: szkołę, sklepy czy budynki mieszkalne.
Dla uczestników warsztatów przygotowane zostały specjalne szkice budynków użytkowych i mieszkalnych, zlokalizowanych na terenie dzielnicy Kalinowszczyzna. Dzieci miały za zadanie pokolorować je przy użyciu kredek, flamastrów, pieczątek i kolorowych papierów w wybrany przez siebie sposób.
Zdjęcia przedstawiają rzeczywisty wygląd budynków, a rysunki pokolorowane przez dzieci ich wizje i fantazje.

Maria Gonchar (Ukraina) – stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gaude Polonia” 2014, rezydentka w Centrum Sztuki WRO we Wrocławiu. Kuratorka projektu „TV has attacked us all our lives, now we fight back. Now we make our own TV/Nam June Paik” emitowanego na kanale „Odessa”.
Dodał:  admin dnia 05 październik 2014 11:20:56         Czytaj więcej · 62 Czytań · Drukuj

Strona 1 z 68 1 2 3 4 > >>

27 28 29 30 31

REDAKCJA

6,740,660 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.